Saturday, January 13, 2007,3:45 AM
هــّـم النـّـم
draftsman بناء علي طلب قديم حبة من
هنحط أول أغنية أطفال - ودي أكتر حاجة انا بحبها-علي المدونة هنا .. عـفـاف راضـي
<< هـّـم الـنـّم>>
يـــا روحـي
يلا جـايبالك مـم
كل واكبرلي يا روحي
يلا هم النم
مرة سألت الأستاذ أرنب
ليه مانتاش لابس نضارة
انا طول عمري ظريف ومؤدب
وآكل من غير ما أعمل غارة
علشان بـاكل اقدر ألـعب
واجري أسرع م الطيارة
وزمان قالوا الجزر
أكلة يقوي النظــر
رحت انا واكل هم المم
***
والست زرافة قلتلها
جايبة الظرف دة كله منين
هزت راسها وهزت ديلها
وقالت بعيونها الحلوين
أيـهـا خـٌضـرة بـاشوفـهـا
باكلها وامضغها بين الفكين
وزمان قالوا الخضار
بيخلينا كباااار
ويخلينا خفاف الدم
***
مرة سألت الفيل النونو
انت كبير اوي ليه ومتين
شال زلومتة وقال بعيونة
انا باكل والعب تمارين
والبرسيم بيشدني لـونـة
أكـلـة كلة غـذا وفيتامين
وزمان قالوا إذا
اهتميت بالغذا
تبقي متين وسريع الفهم
***
هـم النـم يا روحي يلا هم النم
كل واكبرلي يا روحي
يلا هـم الـنـم
 
posted by saso | Permalink |


4 Comments:


  • At 14/1/07 11:36, Blogger إبـراهيم ...

    يا صباااااااااااااااااااح الجمــال ، وصباح الصباح ، واللي جي أحسن من اللي رااااح ، أكيد يا ساسو ... مصااادفـة جميلة قادتني لمدونتـك الحلوة ، الطعمة دي

    ، تسلم إيـدك بجد جمييييييييييييلة قوووي

    بفكر أنقلها عندي ، مع أغنية ( أنا لما حبيبتي هتكبر ) بتاعةالواد أحمد حلمي


    تحيااااااااتي ، وشكرًا بالكووووووم

     
  • At 14/1/07 11:52, Blogger saso

    :))))
    صباح النور صباح النور
    ميرسي يا فندم
    انقلها طبعا براحتك، مبحبش احمد حلمي انا حطهالي علي جنب لوحدها بقي
    :)
    تحياتي يا ابراهيم

     
  • At 14/1/07 16:45, Blogger سابرينا

    ازيك يا ساسو
    ايه الأغنيه الحلوه اللي أنتو حاطينها فعلأ الحلو يجيب الحلو
    لي طلب صغنن ممكن؟
    فيه أغنيه لنجوي كرم
    بتقول فيها بلغني ان أصحابك بيقولوا
    بعدك عني تعبني....صحح معلومات أصحابك
    بعدك بده يموتني

     
  • At 14/1/07 22:29, Blogger saso

    sabrina
    sabrina ازيك يا
    ميرسي يا جميلة
    يا سلام عليكي بجد بتنقي أغاني تحفةعم بيقولوا
    كان لازم عن عيني تغيب
    تادوب وجن واسهر
    كان لازم بالسهم تصيب
    قلبي تيحبك قلبي
    بلغ اصحابك يا حبي
    انة يمكن يوقف قلبي
    لو بتفكر تتركني
    :)